آرایش پاییزی و نکاتی که برای زیباتر شدن باید به آن توجه کنید

آرایش پاییزی و نکاتی که برای زیباتر شدن باید به آن توجه کنید - آذینو

آرایش پاییزی و نکاتی که برای زیباتر شدن باید به آن توجه کنید

با پایان یافتن هر فصل و آغاز فصل جدید، نوع آرایش هم متفاوت و متناسب با فصل انجام شده و تغییر خواهد کرد و الان که در ابتدای فصل پاییز به سر می بریم، آرایش پاییزی می تواند ما را جذاب تر و زیباتر از همیشه نشان دهد.

در این مطلب می خواهیم در مورد آرایش متناسب با پائیز و فصل سرد سال، نکاتی را عنوان کنیم که امیدواریم برای خانم هایی که علاقه مند به آراستن صورت و تغییر در چهره هستند، مفید باشد.

شناخت بیشتر آرایش پاییزی

رنگارنگی که در طبیعت و بخصوص در فصل پاییز وجود دارد، خود گویای چگونگی آرایش صورت است و با الهام گرفتن از آنچه که در طبیعت اتفاق می افتد به سادگی می توانید آرایش جذابی را ارائه دهید.

رنگ های آرایش در فصل پاییز، برخلاف هوای سرد و خنکی  که بر این فصل حاکم می شود، دارای تناژی گرم است و بیشتر از رنگ های قرمز، نارنجی، قهوه ای، زرد، طلایی و… الهام می گیرد و شاید بتوان گفت که شبیه رنگ برگ های درختان، در برگریزان زیبای پاییز است .

آرایش پاییزی و نکاتی که برای زیباتر شدن باید به آن توجه کنید - آذینو

زیر سازی و آرایش پوست

اگر در فصل گرم تابستان نیاز به زیر سازی و فونداسیون در آرایش نداشتید، ولی الان لازم است که به این نکته توجه کنید و حتماً با کمک کرم پودر و دیگر وسایل آرایشی یک زیر سازی مناسب را بر روی پوست صورت انجام دهید.

برای استفاده از کرم پودر، بهتر است از کرم پودرهایی که هم سبب آب رسانی به پوست شده و هم از افتادگی آن جلوگیری می کنند، استفاده کنید و هر چه کرم پودر شما سبک تر و پوشانندگی آن کمتر باشد، بسیار بهتر خواهد بود.

ضمن اینکه در نظر داشته باشید، برای آرایش پاییزی باید رنگ پوست  روشن تر از فصل تابستان بوده و کرم پودر استفاده شده، باید هر چه بیشتر به رنگ طبیعی پوست خودتان نزدیک تر باشد.

استفاده از رژگونه مناسب پاییز

برای نمایش گونه ها به شکل برجسته، بهتر است که افراد با پوست تیره از رژگونه هایی با تم هلویی و کسانی هم که دارای پوستی روشن هستند از رژگونه با تم های صورتی استفاده کنند و در مجموع استفاده از رنگ هایی مانند نارنجی، هلویی، قهوه ای و…که به رنگ های پاییز نزدیک ترند، به صورت شما هم حال و هوایی پاییزی خواهند داد.

اگر مایلید که گونه های خود را کمی برجسته تر از حد معمول نشان دهید، بهتر است از کمی هایلایتر برای براق نشان دادن گونه های خود استفاده کنید.

آرایش پاییزی و نکاتی که برای زیباتر شدن باید به آن توجه کنید - آذینو

آرایش چشم به سبک پاییز

آرایش چشم به چند بخش تقسیم می شود و از آنجایی که چشم ها کانون و مرکز توجه هستند، باید دقت ویژه ای در آراستن آن ها داشته باشید، پس اولین بخش، انتخاب سایه برای چشمان شماست.

سایه چشم

سعی کنید در این فصل از سایه با رنگ های آبی و یا سبز استفاده نکنید و برای جذابیت بیشتر، از پایه رنگ های نارنجی تیره، قهوه ای، سرخابی و بنفش… کمک بگیرید، بهتر است بخش های  بیرونی پلک، نسبت به بخش های داخلی آن کم رنگ تر باشد تا جلوه سایه شما در یک آرایش پاییزی چندین برابر کند.

برای انتخاب سایه چشم در فصل پاییز، استفاده از دو رنگ سایه به شما پیشنهاد می شود، که البته باید رنگ ها با هم همخوانی و هماهنگی داشته باشند تا چشمان شما جذاب تر و دلربا تر از همیشه به نظر آیند.

خط چشم

برای استفاده از خط چشم، باید آن را هم در قسمت بالا و هم در قسمت زیر پلک بکشید و از رنگ های مشکی، سرمه ای و یا حتی قهوه ای برای این کار کمک بگیرید، کشیدن یک خط چشم نسبتاً نازک در دو طرف، به چشمان شما زیبایی ویژه ای خواهد داد، پس بهتر است خط چشم را بیش از اندازه تیره نکشید تا این خط خیلی ضخیم نشود.

ریمل زدن

اما در ریمل زدن چشم ها یا بهتر بگوئیم ریمل زدن مژه ها، ابتدا از فر مژه استفاده کرده و مژه ها را حالت دهید و سپس با استفاده از رنگ های مشکی یا سرمه ای، مژه ها را پر و خوش حالت نشان دهید.

آرایش پاییزی و نکاتی که برای زیباتر شدن باید به آن توجه کنید - آذینو

آرایش لب ها در فصل پاییز

اگر در پاییز از رنگ هایی با تم قهوه ای، قرمز، نارنجی، شرابی، بنفش، زرشکی، صورتی پر رنگ و… برای آرایش لبانتان کمک بگیرید بسیار جذاب تر خواهد بود، در استفاده از رژلب بهتر است تا از رژهای مات برای آرایش پاییزی خود استفاده کنید.

اگر پوست شما خیلی سفید و روشن است می توانید از رنگ های شادتری مثل آجری، مسی، قرمز، شرابی، بنفش و… استفاده کنید

اما در مجموع اگر برای اکثر پوست ها از رژلب تیره تر استفاده کنید، برای این فصل مناسب تر خواهد بود به شرطی که در آرایش چشم اغراق نکرده و بیش از حد آن ها را تیره نکنید و برای چشم آرایش ملایمی را در نظر بگیرید.

به هر حال این یک قانون در میکاپ صورت به حساب می آید، که اگر آرایش چشم تان زیاد است باید لب ها را ساده و کم رنگ آرایش کنید، ولی اگر دوست دارید که رژلب هایی با رنگ های تیره داشته باشید، بهتر است تا آرایش ملایمی برای چشم ها انتخاب کنید.

انتخاب رنگ موی پاییزی

رنگ موی مناسب برای فصل پاییز شامل رنگ های نسکافه ای، عسلی، شکلاتی، مسی است که هماهنگی بیشتری با رنگ های پاییزی دارند.

البته این نکته را قبلاً هم متذکر شده ایم که انتخاب رنگ چه برای موها و یا رژلب یا حتی سایه چشم، ارتباط زیادی به رنگ اصلی پوست شما دارد و چه بسا که انتخاب برخی رنگ ها حتی متناسب با فصل، مناسب شما نبوده و چهره شما را آنچنان که می پسندید، نشان نخواهد داد.

اما شما می توانید با هماهنگی که بین آرایش صورت و رنگ موی خود بوجود می آورید، بهترین و زیباترین آرایش پاییزی را به ارمغان آورید.

رژلب و رنگ مو - آذینو

 

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *