آیا با سبک یا استایل کژوال آشنایی دارید؟

آیا با سبک یا استایل کژوال آشنایی دارید؟ - آذینو

آیا با سبک یا استایل کژوال آشنایی دارید؟

سبک های عجیب و غریب مد و لباس های مختلفی که در این سال ها مردم و بخصوص خانم ها را به سوی خود جلب کرده، سبب شد تا سبک جدیدی از مد وارد بازار شود که به سبک یا استایل کژوال معروف است.

شما تا چه اندازه با این مد آشنا هستید؟ آیا مطالبی در مورد آن می دانید؟

اگر جزو افرادی هستید که به مد و مد شناسی علاقه دارید، در این مطلب قرار است تا به صورت مختصر شما را با سبک کژوال در مدلینگ های جدید آشنا کنیم، اگر تمایل دارید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

آیا با سبک یا استایل کژوال آشنایی دارید؟ - آذینومعرفی استایل کژوال

امروزه دیگر اکثر آدم ها خسته شده اند از این که همیشه در مقابل دیگران اتو کشیده و پرزرق و برق باشند و لباس های مجلسی گران و فاخر بپوشند و تقریباً در همه جا حالت رسمی داشته باشند، این سبک همان استایل به اصطلاح خیابانی و راحت اما شیک و زیبا است، که از راحت پوشیدن و سریع پوشیدن نشأت می گیرد.

بطور خیلی خلاصه می توان گفت که سبک کژوال، سبکی مد روز و جدید است و در یک کلمه کژوال یعنی سبک راحتی.

این سبک به ما می گوید که راحت انتخاب کنید و سریع تصمیم بگیرید و خود را از قید و بندهای الکی و اصول نا نوشته ای که خود با دست خود بوجود آورده اید خلاص کرده و از قید و بندهایی که خود بوجود آورده اید برهانید.

تیپ این اشخاص در هیچ قاعده و قانونی قرار نمی گیرد و از هیچ ایده و استایل خاصی تبعیت نمی کنند و این سبک فقط مختص به بهار، تابستان، پاییز و زمستان نیست و فصل هم نمی شناسد، آن ها آن طور که می پسندند و احساس راحتی دارند، می پوشند.

گاهی اوقات تقلید کورکورانه از مد و فشن و سلبریتی ها و اشخاص سرشناس و معروف، باعث می شود که دست و پای ما بسته شده و حتی برای لباس پوشیدن خود هم سخت گیری کرده و در انتخاب افراطی عمل کنیم.

آیا با سبک یا استایل کژوال آشنایی دارید؟ - آذینو

در استایل کژوال و نوع پوشش آن، نیازی به پوشیدن لباس های تنگ و چسب و کفش های پاشنه بلند و عذاب آور نیست و شما می توانید راحت و زیبا لباس بپوشید و بسته به نوع میهمانی که به آن دعوت شده و جایی که می خواهید بروید و حتی مکان های رسمی، لباس ها و کفش ها و… مناسب و ساده ای را در عین شیک بودن، گزینش کنید و بپوشید.

اما این پوشش بدین معنا نیست که می خواهیم شلخته و کثیف باشیم یا اینکه بدون ایجاد هماهنگی و هارمونی در رنگ کفش، کیف و لباس ویا حتی آرایش مان، درهم و برهم و نا منظم باشیم، در این تیپ لباس ها نه خیلی تنگ هستند و نه خیلی گشاد، ولی هر چه هست راحتی و سادگی است.

حتی این سبک، سبک زشت و زننده لباس پوشیدن، به اسم اینکه من با استایل و مد کژوال لباس پوشیده ام نیست، مثلاً پوشیدن شلوارک با جوراب بلند و یا پوشیدن شلوارک با کراوات و یا پوشیدن دمپایی با شلوارک و تی شرت های زشت و زننده!

این ها هیچ کدام معنی سبک کژوال را ندارند.

ویژگی این مد و افرادی که پیرو استایل کژوال هستند، تنوع بخشی به پوشش و رنگ آن و خلق گزینه های خلاقانه در ترکیب مد و لباس است و مسلماً نوآوری و ایجاد فرم ها و استایل های مختلف، در چگونگی انتخاب رنگ و نوع و مدل کفش و لباس و حتی بافت لباس، در این افراد افزایش می یابد.

آیا با سبک یا استایل کژوال آشنایی دارید؟ - آذینو

انتخاب لباس به سبک کژوال

برای اینکه بتوانید استایل های مختلف کژوال را به شکل های خیلی جذاب و شیک، با هم ست کنید، داشتن یک سری از لباس ها و اکسسوری ها به شما در ساختن شیک ترین و در عین حال ساده ترین و راحت ترین طرح ها در این سبک یاری خواهند کرد، اما برخی از این لباس ها عبارتند از:

شلوار جین

شلوار جین یکی از بهترین گزینه های این استایل است که برای کارهای روزمره و اداری هم بسیار عالیست، چون این جنس در برابر رطوبت مقاوم است و دیر هم کثیف می شود، اگر یک شلوار جین مشکی، آبی و طوسی با جنس خوب و بادوام تهیه کرده و در ابتدا پول خوبی برای خرید آن بپردازید، تا مدت ها می توانید از آن ها برای ست کردن انواع مدل ها به سبک کژوال، استفاده کنید.

معمولاً رنگ های تیره شلوارهای جین، کاربرد بیشتری داشته و راحت تر با انواع تی شرت ها و پیراهن های شما ست خواهند شد، پس از شلوارهای راحت خریداری کنید و از پوشیدن شلوارهای تنگ و عذاب آور بپرهیزید.، چون با استایل کژوال همخوانی نخواهد داشت.

اگر تمایل دارید تا مطالب بیشتری را از نوع پوشش کژوالیست ها بدانید، در پست بعدی هم با ما باشید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *