استفاده از اکسسوری در مد و تعریف آن

استفاده از اکسسوری در مد و تعریف آن - آذینو

استفاده از اکسسوری در مد و تعریف آن

شاید لازم باشد که قبل از مطرح کردن جایگاه استفاده از اکسسوری در مد تعریفی از خود کلمه اکسسوری داشته باشیم، حتماً طی سالیان اخیر، این کلمه را حداقل در تیتراژ پایانی فیلم ها و سریال های تلویزیونی دیده اید و خیلی ها از خود پرسیده اند که چه معنی دارد؟

اگر در این پست با ما همراه باشید، هم معنی این واژه و هم مطالبی را در این رابطه خواهیم آموخت.

استفاده از اکسسوری در مد و تعریف آن - آذینو

جایگاه اکسسوری در مد

اکسسوری یک واژه انگلیسی است و به هر چیزی اطلاق می شود که به چیز دیگری اضافه و الحاق شود، پس اکسسوری در دایره مد و فشن به هر وسیله ای که برای جلوه دادن و تزئین مد به کار رود، البته به جز پوشاک، گفته می شود.

در واقع باید گفت اکسسوری ابزار مکملی است، تا در فرایند طراحی، استایل اصلی مد را جذاب تر کرده و آن را تکمیل کند، پس شما در این راستا، پس از پوشیدن لباس، از ابزار و وسایلی برای زینت بخشیدن و زیبایی بیشتر به تیپ خود استفاده می کنید، تا آن را جذاب تر کنید.

این واژه که تا همین دو دهه اخیر خبری از آن نبود! امروزه بسیار کاربردی شده و جزو جدایی ناپذیری از استایل های شیک، زیبا، مجلسی و حتی سبک ساده و راحت کژوال را چه در مورد آقایان و چه در مورد خانم ها تشکیل می دهد.

اکسسوری زنانه و معرفی اجزاء ان

اکسسوری های زنانه، همان وسایلی هستند که خانم ها برای زیبایی و جذابیت بیشتر و تکمیل انواع مد از آن استفاده می کنند، که شاید برخی از آن ها جنبه پوششی داشته مانند شال و روسری و کلاه یا تور سر و یا اینکه صرفاً و فقط جنبه تزئینی دارد مانند انواع بدلیجات و عینک های تزئینی.

خب طبعاً جایگاه اکسسوری در مد بسیار وسیع است، مخصوصاً اکسسوری های زنانه بسیار متنوع، رنگارنگ و در طرح ها و مدل های ومختلف و با کارکردهای گوناگون ارائه می شوند تا وسوسه بیشتری را مخصوصاً برای بانوان جوان، به همراه داشته باشند و برای طراحی استایل و سبک های مختلف مد، چشمگیر و قابل استفاده باشند.

استفاده از اکسسوری در مد و تعریف آن - آذینو

استفاده از شال و روسری

برای یک استفاده خوب و بهینه، می توان انواعی از شال ها و روسری های ساده و طرح دار را در اکسسوری های زنانه لحاظ کرده و از آن ها به بهترین و جذاب ترین شکل، برای انواع استایل ها و مدها کمک گرفت.

خیلی از دختران و بانوان با سلیقه، تنها با استفاده از روسری ها و شال های گوناگون که ساده و ارزان هم هستند و با نحوه بستن متفاوتی که از آن ها ارائه می دهند، تیپ و پوششی جذاب و فوق العاده را برای خود طراحی می کنند.

پس برای یک استایل شیک و زیبا بخصوص برای خانم های ایرانی، می توان تنوعی از شال ها و روسری ها را که لازم نیست زیاد هم گران قیمت باشند، برای ترکیب و هماهنگی با لباس های مختلف می توان پیشنهاد کرد .

توربندها هم به عنوان یک اکسسوری در مد، بخصوص اکسسوری شیک زنانه، برای بانوانی که می خواهند در محیط های بیرون، هم زیبا و هم پوشیده باشند، بسیار کاربردی است و می توان از آن ها در این رابطه به بهترین شکلی بهره گرفت.

اگر به دنبال اکسسوری های زیبا ولی ارزان هستید، می توانید با انواع شال و روسری هایی که دارید و همین طور انواع توربندهای سر، ترکیب های متفاوت و دیدنی را برای خود طراحی کرده و چشم همگان را به خود معطوف کنید و همین طور از استایل بی نظیر خود لذت ببرید.

کلاه و عینک

کلاه و عینک هم با انواع مدل ها و طراحی هایی که مخصوصاً در سال های اخیر بر روی آن انجام گرفته است، جزو مهمترین و بیشترین ابزاری است که با کمک آن می توان یک اکسسوری جذاب را با آن ارائه کرد، این وسایل یکی از ابزارهای مناسب برای استایل اسپرت بانوان در چهار فصل سال خواهند بود.

استفاده از اکسسوری در مد و تعریف آن - آذینو

ساعت های زنانه

ساعت ها با قیمت های متفاوتی که دارند، می توانند یک استایل گران و لاکچری را برای شما بوجود آورده و یا اینکه حتی با وجود قیمت ارزان خود، به شما تیپی متمایز هدیه کنند.

امروزه با وجود موبایل ها، نقش ساعت از کاربرد فنی خود خارج شده و بیشتر جنبه تزئینی یافته  است، بخصوص ست کردن آن ها با دستبندهای زیبا می تواند استایل خیره کننده ای را برای شما به ارمغان بیاورد، به شرطی که انتخاب رنگ، متناسب با تم شما باشد و ارتباط رنگ و فرم ساعت با دستبند به خوبی حفظ شود.

خب حالا که کمی با جایگاه اکسسوری در مد بیشتر آشنا شدید، باید بدانید که وسایل دیگری هم هستند که در اکسسوری های زنانه از آن استفاده می شود، که در مطلب بعدی به آن خواهیم پرداخت.

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *