تا چه اندازه با سبک بوهو یا بوهمین آشنایی دارید؟

تا چه اندازه با سبک بوهو یا بوهمین آشنایی دارید؟ - آذینو

تا چه اندازه با سبک بوهو یا بوهمین آشنایی دارید؟

آیا تا به حال در مورد دکوراسیون به سبک بوهو چیزی شنیده اید؟

این سبک چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توان آن را پیاده سازی کرد؟

آیا اصولاً می شود از این نوع طراحی در یک خانه معمولی استفاده کرد؟

چه ملزوماتی برای ساخت این نوع دکور لازم است؟

این ها و صدها سوال دیگر، همه سوالاتی هستند که با شنیدن دکوراسیون بوهو به ذهن می آیند و امیدواریم که ما در این مطلب بتوانیم تا حدودی به سوالات شما پاسخ دهیم.

اگر شما هم کنجکاو هستید تا در این مورد بیشتر بدانید، پس ما را تا پایان این بخش همراهی کنید.

تا چه اندازه با سبک بوهو یا بوهمین آشنایی دارید؟ - آذینو

معرفی سبک بوهو و عقاید این گروه

در روزگاری که نگاه ها به سمت دکوراسیون مدرن پر زرق و برق و گران قیمت و لاکچری و برند بودن وسایل و لوازم است، و در پس این همه زیبایی های فریبنده و مدرنیته، که همه به دنبال آسایش و راحتی هستند، تقریباً آرامشی وجود ندارد، اما چیدمان به سبک بوهمین شما را به سمت راحتی و آرامش دعوت می کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ساکنین بوهمیا یا بوهمیان، افرادی بودند یا بهتر بگوئیم افرادی هستند، که در منطقه جمهوری چک و در قرن بیستم زندگی می کرده اند، اما در اصل این سبک با الهام از نقوش و طرح های قبایل عشایری و کولی ها به وجود آمد.

دکوراسیون بوهمیان شامل رنگ ها، اشیاء و الگوهای مختلفی از زندگی در نقاط مختلف جهان است و در عینی که خود به سایر الگوهای زندگی الهام می بخشند، از سبک و شیوه زندگی دیگران هم الهام می گیرند. برای بوی زندگی از در و دیوار آن به مشام می رسد.

در اصول این مردم که اصلاٌ سفت و سخت و دست وپاگیر هم نیست، شما به راحتی می توانید طرح های مورد نظر خود را پیاده کنید، فارغ از اینکه ممکن است این الگوها با هم هماهنگ نباشند، شما در این طراحی و پیاده سازی آن، کاملاً آزاد هستید و هر وسیله ای را با هر رنگی که دوست دارید، می توانید برای دکوراسیون خانه خود در نظر بگیرید، پس اگر جزو افرادی هستید که به شلوغی حساس هستید و از دکوراسیون شلوغ و رنگارنگ خسته می شوید، پیروی از سبک بوهو برای شما توصیه نمی شود.

تا چه اندازه با سبک بوهو یا بوهمین آشنایی دارید؟ - آذینو

انتخاب و هماهنگی رنگ ها

با اینکه در این دکوراسیون، هیچ قاعده ای برای رعایت رنگ ها وجود ندارد، اما رنگ غالب رنگ سفید خواهد بود، که با اضافه شدن آن به رنگ ها و چیدمان خانه، همه چی درست سر جای خود قرار خواهد گرفت و استفاده از رنگ های گرم و خاکستری بسیار به چشم خواهد آمد، رنگ هایی که از ترکیب جواهرات و فلزات، با هم بدست می آیند.

شما می توانید هر رنگی را که دوست دارید و حال و هوای خانه تان با آن عوض می شود را در چیدمان وسایل لحاظ کنید، اما برای اینکه به این سبک نزدیک تر باشید می توانید رنگ های گرم و رنگ های طبیعت مانند، انواع رنگ های قهوه ای، سبز، آجری، قرمز، بنفش، عنابی، دارچینی، زرد و نارنجی را در کنار رنگ های دیگر به کار بگیرید، چون ترکیب انواع رنگ ها، جزء ویژگی های این سبک است.

آویزان کردن نوارهای رنگارنگ در بالا یا اطراف مبل ها و انداختن یک قالیچه ی کوچک در بین دیوارهای راهرو، که بر بالای آن تابلوها و قاب عکس هایی آویزان هستند، این سبک را قوت می بخشد و هر چقدر لوازم در طراحی آن بیشتر باشد، تکمیل تر خواهد بود و اگر این لوازم قدیمی تر و اصیل تر باشد به سبک بوهو نزدیک تر هستید.

بوهمیان عاشق فلزات و استفاده از آن ها در دکوراسیون منزل هستند و بیش از اندازه در طراحی، از انواع فلزات بهره می گیرند و با استفاده از مواد طبیعی و کیسه ها و پارچه های دوخته شده و انواع کوسن های مختلف رنگی و… باعث می شوند که افراد با وجود دکورهای بی روح و بی رنگ و گاهاً مات و تیره امروزی، دچار دلزدگی و روزمرگی نشوند و تنوع اکسسوری ها و بافت های گوناگون با طرح ها و نقش های مختلف در رنگ های متفاوت و زنده و گرم، در این سبک نکته مثبتی به حساب می آید.

تا چه اندازه با سبک بوهو یا بوهمین آشنایی دارید؟ - آذینو

استفاده از گل ها و گیاهان

استفاده از پارچه های رنگی شلوغ به فضای خانه شما حس عجیب و غریبی خواهد داد و افرادی که در این فضا قرار می گیرند، محو تماشای گلدان ها و گل های شلوغی می شوند که در جای جای خانه قرار گرفته اند.

بهتر است برای طراحی این سبک، اتاق را از گیاهان خانگی و پربرگ پر کنید و با این کار طراوت و تازگی و پاکی را در محیط خانه خود به جریان بیندازید و برای اینکه همواره با طبیعت عجین باشید و حس تازه و جوان بودن را در خود تقویت کنید، از گل ها و گیاهانی با رنگ های متنوع استفاده کنید.

شاید بتوان نام دیگر سبک بوهو را دنیای طبیعت و آرامش نامید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، در پست بعدی ما را همراهی کنید.

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *