طراحی دکوراسیون به سبک بوهمین یا بوهو چگونه است؟

طراحی دکوراسیون به سبک بوهمین یا بوهو چگونه است؟ - آذینو

طراحی دکوراسیون به سبک بوهمین یا بوهو چگونه است؟

سبک بوهمین از جمله سبک های طراحی و دیزاین خانه است، که شاید با شناخت بیشتر آن، شما هم یکی از طرفداران پر و پا قرص این سبک شوید، چون در این سبک کاربرد انواع رنگ ها و طرح ها و ابتکارات آزاد است، ضمن اینکه از رنگ های موجود در طبیعت بیشتر استفاده شده و حس شادابی و تازگی را در روحیه ما افزایش خواهد داد.

برای آشنایی با این سبک در پست گذشته مطالبی بیان شد، که در ادامه با بیان مطالب تکمیلی، اطلاعات بیشتری را در این باره بیان خواهیم کرد.

سبک بوهمین و استفاده از وسایل

می خواهیم بدانیم که در طراحی به سبک بوهو، چه وسایلی بیشتر مورداستفاده هستند و چیدمان آن ها به چه شکل خواهد بود و آیا می توانیم از هر وسیله ای که داریم برای طراحی دکور، در این سبک استفاده کنیم.

طراحی دکوراسیون به سبک بوهمین یا بوهو چگونه است؟ - آذینو

استفاده از صنایع دستی و اشیاء قدیمی

در این سبک می توانید برای جلوه گری و نمایش بیشتر اشیاء و طراحی متفاوت دکوراسیون منزل خود، از صنایع دستی و لوازم قدیمی که نسل به نسل به شما ارث رسیده است و یا حتی لوازمی که خودتان آن را ساخته اید، استفاده کنید و جای هر یک را با توجه به آنچه که دوست دارید و با سلیقه خود در نظر گرفته و معلوم کنید.

انواع جعبه های قدیمی، ظروف چینی، یادگارهایی از مسافرت ها و حتی اشیاء و وسایل تزئینی دوران کودکی و تحصیل، که هر یک دنیایی از خاطرات را به همراه دارند و داستان خاصی برای تعریف کردن، همه اصالت خاصی به این فضا خواهند داد.

کوسن های زیاد و رنگارنگ و بالش های قلاب دوزی شده بر روی تخت های چوبی و یا مبلمان های قدیمی خود نمایی می کنند، چون بوهمیان علاقه زیادی به ایجاد رنگارنگی، بخصوص رنگ های شاد و زنده دارند.

طراحی دکوراسیون به سبک بوهمین یا بوهو چگونه است؟ - آذینو

استفاده از مبلمان

طرفداران سبک بوهمین دوست دارند که اتاق های خود را با مبلمان های قدیمی که مدت زمان زیادی از عمر آن ها گذشته باشد، پر کنند و اغلب از مبل های دست دوم و کارکرده که هر کدام ماجراهایی برای خود دارند، برای یک دکور شیک و جذاب استفاده می کنند، با نشستن بر روی این مبل ها در گیریهای ذهنی خود را فراموش کرده و آرامش را با تمام وجود احساس خواهید کرد و حس خوب زندگی در شما جریان می یابد.

این حس را تنها از مبلمان این فضا دریافت نخواهید کرد، بلکه ممکن است این حس از تابلوی روی دیوار و یا از فرشی که در زیر پای شماست و یا از پرده هایی که نصب هستند و یا حتی ازرنگ های  شاد و شلوغی که در همه جای خانه حاکم شده است بدست آورید، حس اینکه با آرامش اینجا بنشین و تا آخر هم با من بمان.

آنچه که باید به خاطر داشته باشید اینست که مبلمان های استیل و رسمی در این سبک هیچ جایی ندارند و استفاده از مبلمان با طراحی های خاص و البته راحت و با پارچه های متفاوت و رنگ های متنوع، یک اصل مهم در این سبک به شمار می رود.

طراحی دکوراسیون به سبک بوهمین یا بوهو چگونه است؟ - آذینو

سبک نورپردازی

در سبک بوهمین نورپردازی، با استفاده از نورهای گرم که حالتی گرم و صمیمی به فضا می بخشد انجام می گیرد، نورهای خورشیدی برای اینگونه فضاها مناسب ترند.

برای اینکه حالت بهتر و صمیمی تری به فضا بدهید، از چراغ ها و آباژورها و شمعدان های قدیمی تر استفاده کنید و لزومی هم ندارد که همه یک رنگ و یک جور باشند، بلکه تفاوت در طرح و رنگ، آن ها را جذاب تر خواهد کرد.

نور و نورپردازی در این سبک، گوشه ای آرام و دنج اما کمی تاریک را می طلبد، پس برای چنین فضای دلپذیر و آرامش بخشی لازم نیست که از لوسترها و دیوارکوب های نورانی استفاده کنید، باید نورها را به خوبی در اتاق پخش کنید و از نورهای ضعیف و یا نور شمع برای روشنایی کمک بگیرید و برای مدتی هم که شده از هیاهو و نورهای تند و زننده دور باشید و آرامش واقعی را تجربه کنید.

با این تفاسیر می توان گفت که سبک بوهو در واقع سبک خلاقیت فردی است و اگر به دنبال سبکی می گردید که مخصوص شما باشد و فرد دیگری آن را تا کنون امتحان نکرده باشد، می توانید با استفاده از ابزار و وسایل، تابلوها، فرش ها، شمعدان ها و… و حتی گلدان ها و یا هر چیز دیگری که در اختیار دارید، مخصوصاً اگر این وسایل کمی قدیمی شده باشند، سبک بوهمین یا همان بوهو را در خانه ی خود، اجرا کنید.

 

 

 

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *